Gadiem ritot esmu apguvis un izmēģinājis daudz dažādus 3d redaktorus. Kā likums, 3d redaktori nav pārāk vienkārši un cilvēkam bez pieredzes to apgūšana prasa ievērojamu laiku. Parasti tādas programmas ir visnotaļ advancētas ar plašām iespējām, no kurām, es domāju, ka visdusmēra lietotājs izmanto tik dažus procentus.
Autodesk Tinkercad ir mazliet savādāks 3d redaktors. Tas nav jāinstalē. Tas tiek darbināts caur internet pārlūku. Darbi tiek saglabāti mākotnī un tev tiem ir pieeja pat no viedtālruņa interneta pārlūka. Darbus var eksportēt OBJ, STL un SVG formātā. Viss ko var vēlēties, lai darbus varētu izmantot 3d printēšanai un lāzergriešanai. Pats galvenais, Tinkercad ir bezmaksas.

Pēdējās dažās dienās pāris cilvēkiem ieteicu Tinkercad, kuri man jautāja pēc bezmaksas 3d redaktora kurā varētu ļoti vienkāršus darbus 3d printēšanas vajadzībām taisīt. Viņi Tinkercad izbrāķēja, jo pēc viņu domām tas ir pārāk sarežģīts. Teikšu godīgi, ka pats iepriekš Tinkercad nebiju lietojis, bet esmu redzējis kā to izmanto pat bērni. No redzētā man radās priekšstats, ka tas varētu būt pats vienkāršākais 3d redaktors.
Es tagad Tinkercad esmu lietojis tikai vienu dienu. Sākumā man likās, ka jābūt kaut kur paslēptam kādam papildus instrumentu panelim, kuru nevaru atrast vai arī nemāku lietot. Uzmetu aci pamācībām, kuras ir mājas lapā. Neko interesantu tur neatradu. Iemetu aci Youtubē, noskatījos vienu dažas minūtes garu pamācību un sapratu, ka viss tiešām ir gaužām vienkārši un nekāda papildus instrumentu paneļa nav. Ir neliela bibliotēka ar gatavām primitīvām figūrām, piemēram, kubs, cilindrs, sfēra utt. Pats modelēšanas process balstās uz divām darbībām - vienas figūras atņemšanas no otras vai arī vienas figūras apvienošanu ar citu. Izmantojot tikai divas šīs darbības izveidoju vienkāršu personāžu, kuru arī izrukāju ar 3d printeri.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru